تبلیغات

دانلود گلچین قدیمی مرتضی

دانلود گلچین قدیمی مرتضی
بهترین کیفیت پخش آنلاین و دانلود
Download Mortezaa’s PlayList

دانلود گلچین قدیمی مرتضی

دانلود گلچین قدیمی مرتضی

وی در سال 1330 در تهران به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در زادگاهش گذراند و سپس تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته معماری ادامه داد و به پایان رساند. او از نوجوانی به طراحی علاقه داشت، از کودکی به طراحی و گرافیک پرداخت و در ایران (به ویژه در سال های قبل از انقلاب اسلامی) به طراحی و تبلیغات چندین آگهی پرداخت. . شرکت ها
مرتضی ابتدا کار خود را به عنوان خواننده در سازمان اتاق جوانان آغاز کرد و بعداً با گذراندن خدمت سربازی به فعالیت حرفه ای خود ادامه داد. اولین بار در سال 1348 شمسی در جشنواره آواز تلویزیون و در برنامه معروف میخک های نقره ای که فریدون فرخزاد از تلویزیون ملی ایران پخش می کرد برنده جایزه اول شد و از آنجا به قطعه رسید. خوانندگی را به صورت حرفه ای شروع کرد.
دانلود گلچین قدیمی مرتضی
اولین آهنگی که خواند برای یک فیلم بود که در سن 16 سالگی آن را اجرا کرد، اگرچه فیلم منتشر نشد. اما اولین آهنگی که از تلویزیون پخش کرد در همان برنامه میخک نقره ای به نام عشق زودگذر یا نیلوفر پشت پنجره بود که آهنگ آن را مرحوم پرویز مقردی و شعر آن را مسعود هوشمند سروده بود.
مرتضی معروف با خواندن ترانه های فراوان در فیلم های ایرانی در دهه نوزدهم و خواندن چندین ترانه که در بین جوانان آن زمان رواج داشت به شهرت رسید.
دانلود گلچین قدیمی مرتضی

نام مرتضی زمانی به عنوان یک خواننده شناخته شد که اولین اثر هنری او با نام عشق عشقدوز منتشر شد. خود مرتضی درباره این آهنگ که با مسعود هوشمند و پرویز مقصدی کار کرده است می گوید:

«آن زمان سرباز بودم. یک روز، آقای سرهنگی آمدند گفتند که تو صدای خوبی داری. (من تابستان‌ها، در کمپ افسران می‌خواندم) بعد مرا معرفی کردند به آقایی به اسم یادگار که در خیابان لاله زار، بغل سینما رکس یا سینما اسکار، صفحه‌فروشی داشت. من می‌رفتم پیش ایشان. آقای یادگار مرا معرفی کرد به پرویز مقصدی. پرویز مقصدی آهنگی ساخته بود به اسم «عشق زودگذر» که شخصی به اسم منفرد آن را اجرا کرده بود و از حق نباید گذشت، انصافاً هم قشنگ خوانده بود. اما بین او و پرویز مقصدی گویا درگیری لفظی پیش آمده بود. در نتیجه، مقصدی دلش نمی‌خواست آن آهنگ را بدهد به او بخواند.
دانلود گلچین قدیمی مرتضی
آمد به من گفت: «تو بیا این آهنگ را بخوان، امتحان کنیم ببینیم چطور می‌شود.» رفتیم استودیو و من آن را خواندم. مقصدی گفت: «من از صدای تو خوشم آمده، اما باید تحریرها را کمی تمرین کنی.» بار دوم که رفتم خواندم، مقصدی به آقای یادگار گفت: «من این آهنگ را روی صدای این شخص [یعنی من مرتضی] بیشتر می‌پسندم و دلم نمی‌خواهد آن را بدهم به منفرد.» البته گفتم که مرحوم منفرد آهنگ را خیلی قشنگ خوانده بود، ولی آن شرایط به نفع من تمام شد و آن آهنگ با صدای من ضبط و پخش شد.»

بدین ترتیب مرتضی برجسته با نام هنری مرتضی از اواخر دهه چهل (سال ۱۳۴۸) مطرح گردید و نزد مردم شناخته شد. در این دوران وی ضمن فعالیت خوانندگی با ترانه سرایان و آهنگسازان متعددی همکاری کرد و تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، در حدود ۱۸۰ ترانه مختلف اجرا نمود.
ویکی

تبلیغات

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *